مرجع اطلاعات سفر به ترکیه
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
سه شنبه 24 دی 1392برچسب:شیرینی جات ودسرهای ترکیه ,شیرینی ودسرهای ترکیه , :: 14:22 :: نويسنده : Nikjoo

شیرینی جات ودسرهای ترکیه

 

شیرینی جات سنتی ترکیه برای ایرانی ها غریبه نیستند .انواع حلوا (Helva) و باقلوا (Baklava) طرفداران زیادی دارند. راحت الحلقوم یا لوکوم (Lokum) و کدایف (Kadayif) که شبیه به باقلواست و در شیره پخته می شود؛ سوتلو ( Sütlü Nuriye) , به معنی نوریه با شیر , نعی باقلوای سفید است که با شیر آماده می شود ؛ لوقما (Lokma) خمیری که در روغن سرخ و سپس در شیره ی غلیظ انداخته می شود؛ روانی (Revani) نوعی کیک که در شیره غوطه ور می شود؛ قورابیه (Kurabiye) نوعی شیرینی با مغزگردو و تولومبا (Tulumba) , شیرینی شبیه به بامیه ایرانی , از شیرینی های معروف ترکیه هستند. محلبی (Muhallebi) نوعی فرنی که با شیر وآرد برنج ودرانواع شکلاتی میوه ای و مغزدار تهیه می شوند؛ سوتلاچ (sütlaҫ) , فرنی برنج ؛کشکول (Keșkül) فرنی بادام ؛ زرده (Zerde) ؛ فرنی برنج با زعفران , از انواع دسرهای ترکی هستند.
عاشور (Asure) از دسرهای دیگر ترکیه است و پخت آن ریشه در اعتقادات مذهبی مردم دارد.گفته می شود که عاشور برای اولین بار در کشتی حضرت نوح پخته شدودر ترکیه اغلب به عنوان نذریع مخصوصأ در ماه های محرم پخته می شود.این دسر شامل انواع حبوبات , غلات و میوه های خشک است.
چای یکی از محبوبترین نوشیدنی های مردم ترکیه است. پذیرایی چای در تمام شهرهای ترکیه در استکان های کمر باریک و نعلبکی همراه با حبه های قند سرو می شود. دوغ یا آیرن (Ayran) و قهوه نیز ازنوشیدنی های رایج در ترکیه است.

تور ترکیه

 

تور ترکیه

 

تور ترکیه



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها
  • جی پی اس موتور
  • جی پی اس مخفی خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مرجع اطلاعات سفر به ترکیه و آدرس turkey12.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 206
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1